23 oct. 2013

La comarca d'El Rebollal, ena telivisión

Anque son muchas las vecis que la nuestra comarca d'El Rebollal sali ena teli, el que salga ena Telivisión Española (TVE) y por algu güenu pasa las menus vecis. Esti lunis, 21 d'otubri la nuestra tierra salió nel programa "Un país para comérselo" (Un país pa comelsilu).

El programa, presentáu por Ana Duato, de la serii "Cuéntame cómo pasó" (Cuéntami cómu pasó), es apaecíu a un programa de viaji ena que la presentaora va corriendu lugaris pol mé los sus pratus típicus, la su comía.

Esta vés le tocó a la comarca de Ciarrodrigu y los pueblus de La Raya, en drentru de los cualis está la nuestra comarca. Además de palrral d'otrus pueblus (Saucelli, Ciarrodrigu, Santispíritus,...), de la nuestra comarca mentarun Navafrías y Peñaparda.

El cachu d'El Rebollal (al final del programa) lo grabarun primeru enas minas de golfa (wolframio) de Navafrías, andi la presentaóra chalró con tres antigus minerus. Dispués juerun al lugal d'El Bardal, tamién en Navafrías, andi dos mujeris jidun unus cachuelus comu patu típicu y se pudun vel a dos tocaoras de panderu de Peñaparda además d'una pareja de bailaoris. Tós juntus (minerus, pandereras, bailaoris, cocineras y genti de la teli) comierun los cachuelus n'El Bardal. El programa acabó cona presentaora dándosi un bañu ena Pesquera de Riofríu. No podía faltal, n'esti cachu, una mención a la palra d'El Rebollal y al panderu cuadráu.

Jasta aquí lo güenu, anque himus de contal angunus fallus. El primeru al chalral de la palra y el panderu cuadráu, a los que le quitarun el su origin astur-leonés pa poneli otru que ná tieni de vel. El segundu, que nel Riufríu le pusun que ná más era de Peñaparda, cuandu la pesquera es compartía con Villarrubias. Y el terceru, que a los otrus dos pueblus d'El Rebollal, Payu y Robrea (únicu pueblu de la provincia conos cartelis enas dos lenguas, la palra (leonés) y la oficial), ni siquiera los mentarun.

Con tó y con esu, El Rebollal salió esti lunis ena teli y por algu güenu, anque juesi con angún fallu.

NOTA: por si anguién no ha vistu el programa, aquí vos deju el enlaci: Un país pa comélsilu. Salamanca, tierra de frontera

No hay comentarios:

Publicar un comentario