14 may. 2017

Semana de rayus, truenus y aguarrás

La comarca d'El Rebollal ha teníu, en tólus pueblus, una semana de tormentas y mucha agua, que ha vemíu a abonal la sequeá que había en tóa la comarca.
Arcu del Señol en Peñaparda


Las tormentas apencipiarun el miércolis 10 de Mayu, sobri tó a la tardi. Antis de la tormenta se pudu vel un gran Arcu dobri sobri los cielus d'El Rebollal. Esa mesma tardi cayó una de las tormentas más grandis que se recuerdan. Pol mé d'ella, lo menus en Peñaparda estuvun al sotru día sin teléfonu enas cassas. Tamién en Peñaparda, cayerun dos rayus que, conos sus truenus, se barruntarun en tó'l lugal y jidu cimbreal tóas las cassas del pueblu de mó y manera apaecíu a un terremotu. Esi día, la estación de Navafrías arrecogió 35 l/m2 (litrus el metru cuadráu), cuasi tós dendi las 6 de la tardi.
Las callis jechas regatus

Las tormentas siguierun el juevis 11 de Mayu y, comu himus dichu más arriba, tuvun al pueblu de Peñaparda sin teléfonu tó'l día. Jué el día que más llovió, con 45 litrus el metru cuadráu.

Pa acabal la semana, el viernis 12 de Mayu las tormentas dejarun, sigún la estación de Navafrías, 32'2 l/m2.

Asina, n'El Rebollal s'arrecogierun en tres días 112'2 litrus el metru cuadráu, más o menus lo que tendría d'habel llovíu nel mes enteru.

NOTA: datus arrecogíus de AEMET (Agencia Estatal de Meteorología)

2 comentarios:

  1. gracias amigu txebi pol danus esas noticias

    ResponderEliminar
  2. De ná. Es güenu que las gentis d'El Rebollal, vivan o no por aquí, sepan lo que pasa ena nuestra tierra. Asina, los que vivís lejus estáis un poquininu más cerca :-)

    ResponderEliminar