17 mar 2018

El Inviernu se despidi d'El Rebollal con tiempu d'Inviernu

El Inviernu se despidi d'El Rebollal, la comarca más al Sul el Reinu de Llión, con tres semanas de agua, fríu y nievi, jadiendu güenu esi refrán que idi que "el tiempu qu'es su tiempu no es mal tiempu". Asina, el pasu de las borrascas Emma, Félix y Giselle ha dejáu un montonáu d'agua n'El Rebollal, acabandu asina cona sequeá que venía dendi la Primavera el añu pasáu, anque antis d'ellas, el domingu 24 de Jebreru, Navafrías jué unu de los pueblus más fríus el país, pos se midierun -9,9ºC (cuasi diés gráus pol baju el ceru).

"La Pesquera" Riufríu
En total, ena estación de Navafrías, las tres borrascas han dejáu, entri los días 27 de Jebreru y 15 de Marzu un total de 456,6 litrus el metru cuadráu. El día que más agua cayó jué el 9 de Marzu, con 104,2 litrus, o que jidu que ríus y regatus se salieran de madri. En Robrea, el regatu que pasa pol metá el lugal enllenó d'agua la Praza el Cañu y la Praza el Obispu Sánchez Matas. En Villarrubias, el regatu el Cristu tapó el charaíl la Juenti el Gallu y llegó jasta la carretera Ciarrodrigu. En Peñaparda, Payu y Navafrías, los ríus llevaban tanta agua comu no se había vistu en añus. Asina dejó la borrasca Félix El Rebollal.

El airi que truju Giselle dejó a media comarca sin lús el miércolis 14 de Marzu. Villarrubias, Peñaparda, Payu y Navafrías estuvun varias horas sin lús, dendi'l meyudía jasta media tardi. Además, esus mesmus pueblus estuvun sin teléfonu fiju jasta'l sotru día (juevis 15), y sin los móvilis de Movistar jasta'l viernis 16.

El sábadu 17 de Marzu, día San Patriciu, n'El Rebollal mos dispiertamus con nievi, que vinu de sorpresa, anque del mesmu mó y manera que vinu se jué, pos duró pocu enos tejáus las cassas.

Asina es comu se despidi el Inviernu d'El Rebollal, a la espera el fríu que vieni entri el domingu y el lunis.

Ríu La Puenti (Peñaparda)
antis de las lluvias

Ríu La Puenti (Peñaparda)
dispués de las lluvias

Regatu el Cristu (Villarrubias) y
charaíl de la Juenti el Gallu
Praza el Cañu (Robrea)



Picu Jálama conas nievis el 17 de Marzu

Vídeu de la Pesquera Riufríu (14 de Marzu de 2018)

1 comentario:

  1. Marzu marceti, no comeréis de los mis borreguetis.
    Si comeré si. Con algunos días que me faltan y otros que me presti mi hermano Abril. Vos veré il con las pallejas al hombre y las cencerras al cuadril.

    ResponderEliminar