27 jul 2015

Los peñaparderus jidun la su Fiesta el Panderu

El pueblu de Peñaparda jidu, entri los días 24 y 25 de Juliu del 2015 (Vierni y Sábadu) la su Fiesta el Panderu, qu'esti añu llegaba a la númeru 16. La Fiesta el Panderu se jadi alreol d'esti estrumentu d'origin asturleonés, el panderu cuadráu, qu'en Peñaparda tieni de particulal el mó y manera de tocalu, con una porra comu la d'un tamborileru, mientris qu'en los demás lugaris andi se toca se toca con las manus.

El Viernis 24 hubu, nel Centru Cultural (escuelas viejas) una chalra alreol la naturaleza, chalra que dió Tomás Rodríguez Martín, de Mediu Ambienti.

El día grandi de la Fiesta el Panderu jué el Sábadu 25.

Pola mañana estuvu puesta la Feria d'Artesanía con puestus comu los quesus d'Hinojosa, turrón de L'Alberca, los panderus de la Andrea, un puestu de algrealis y mantéus veníu dendi'l Val de San Lorenzu (León) o la Joyería Tradicional de L'Alberca. Tampocu faltarun puestus de siempri comu los librus de la Nieves o las oyas y alajas de la Juani, ni los puestus de los dagalis. Además del mercáu, echarun unus bailis las dagalas del cursu de sevillanas.

A la tardi se jidu el Festival Folcloricu, alreol del cual da güeltas tóa la fiesta. En él estuvun, dispués del pasacallis, el grupu de dagalis de Peñaparda, el grupu "Federico Lozano" de Salamanca y el grupu de mayoris de Peñaparda. Esti añu no se pudu jadel el baili el Ofretoriu.

La fiesta terminó, ya de madrugá, con el conciertu el grupu folk "Baleo".

Grupu de los dagalis de Peñaparda
Los dagalis de Peñaparda bailandu





Grupu "Baleo"
Grupu "Federico Lozano" 

No hay comentarios:

Publicar un comentario