21 jul 2015

Mos dejó la Tia Gora

El pasáu Domingu 19 de Juliu, a pocus minutus de las dodi la nochi, murió la Tia Gora de Peñaparda, a los 110 añus y mediu (habría jechu los 111 el  d'Eneru).

Nacía en Peñaparda el 4 d'Eneru del añu 1905, Gregoria Benito Rodríguez, la Tia Gora, era una de las últimas mujeris rebollanas auténticas: entovía (y siempri) vestía al mó y manera tradicional; entovía (y siempri) ussaba la nuestra palra d'El Rebollal; tós las mañanas se la podía oyel cantal los sonis tradicionalis que l'aprendienrun cuandu era una dagala;... Y entovía, con 110 añus, sabía tocal el panderu cuandu lo tenía a manu.
La Tia Gora, el día que jidu los 110 añus

La noticia de la su muerti ha salíu en periódicus, arradius y televisionis, algu a lo que ya estaba acostumbrá en vía, pos tólus añus era noticia el su cumpriañus y son muchus los programas de telivisión andi salió, entri los que tenemus de mental el "Camín de Cantares" de la Telivisión Asturiana que, nel añu 2010 y de la mano de Xosé Ambás, estuvu dedicáu a la nuestra palra d'El Rebollal y al nuestru panderu, un programa nel que la Tia Gora jué una de las protagonistas prencipalis.

La Tia Gora mos dejú del mesmu mó y manera que había vivíu rodeá de la su genti y de la su familia. Enos útimus días, cuandu ya se barruntaba que se iba a il, juerun muchus los vedinus de Peñaparda que pasarun pola su casa a dali el últimu adiós, lo mesmu que juerun muchas las que estuvun nel intierru.

Con la su muerti se va, no sólu la mujel más vieja de Peñaparda, la mujel más vieja d'El Rebollal, la mujel más vieja la provincia de Salamanca, la mujel más vieja el Reinu de León, una de las mujeris más viejas d'España,.. Con ella se mos va una parti de la nuestra hestoria, una parti de la nuestra cultura, una de las personas que jadían de Peñaparda y d'El Rebollal algu especial pol el su caráuti, la su alegría y la su puerta siempri abierta pa quien quijiera chalral con ella.

Jasta siempri, Tia Gora.

No hay comentarios:

Publicar un comentario